Khamis, 1 Januari 2009

Kage Bunshin No Jutsu.

Assalamualaikum

Adik,
Kali ini ...
izinkan aku pula yg menangis dan merayu.

Maafkan aku ...
andai pernah melakukan kesilapan dan kesalahan.
Maafkan aku ...
andai kekurangan dan kelemahan aku ...
telah menyebabkan ....
apa yg menimpa kalian menimpa kalian.

Adik,
Entah akhir akhir ini ...
perasaan aku yang bercampur baur ...
Antara gembira dan duka ...
Antara rindu dan cinta ...
Antara ... (maaf adik aku tidak mampu mengungkapkannya)

Adik,
Aku yang tidak pernah berfikir tentang keadaan ini.
Sedangkan ...
Aku yang telah selalu menyebutkan kepada kalian.

Adik,
Entah ...
Aku yg dulu selalu berjanji untuk sentiasa meluangkan masa dan diri ...
Kini ...
Entah ...
Aku yang sedang berdoa agar aku terus diistiqamahkan ...

Adik,
Aku yang telah berjanji ...
Dan ...
Aku yang telah dijadikan dengan segala kekurangan dan kelemahan.

Adik,
Aku yang sedang berusaha ...
Untuk selalu mengingatkan kalian ...

Bahawa ...
tatkala Allah sedang menimbangkan untuk membalas ungkapan cinta kita ...
Pasti akan diminta bukti dan hantarannya ...
Semata agar kita terus berjanji untuk terus menyintaiNya ...
Dalam apa jua keadaan ...

Adik,
Tatkala hati hati kita yang telah pernah bersatu dalam cinta ...
Kini salinglah menguatkan ...
Kini salinglah mendoakan ...
Kini salinglah menasihatkan ...
Walau hanya dalam sepotong doa kalian ...
antara kita.

Adik,
Untuk cinta dan rinduku ...
Akan sentiasa hatiku untuk kalian ...
Jangan pernah ragu.

Telah terlalu rindu ...
Cintaku yang semakin mendalam,
Abang

8 ulasan:

Edi Azali Hadzri berkata...

Jom ustaz... sama-sama kita istiqamah di jalan ini. Saya pun agak goyah kebelakangan ini.

Muhammad Firdhaus Aal berkata...

bagus.ada makna tersirat dan tersurat dalam kata-kata

Muhammad Firdhaus Aal berkata...

saya nie budak baru belajar kalau salah tolong tunjukkan!boleh x?

Muhammad Firdhaus Aal berkata...

menangislah diri ini mencari mendaki jalanmu.walauapapun yang menimpa akan ku kuatkan jiwa ini dengan whudu'ku,doaku,ibadatku.insyaAllah.doakan ana.ya hamba Allah

fareast berkata...

Menark sunngu. Tapi Ana tak faham kaitan tajuk dengan isi sajak.

aRa_HaNi berkata...

salam ustz

insyaALLAh kita sama2 berdoa,,untk istiqamah...=)

zahidzuhri berkata...

teknik replikasi bayangan...satu teknik yang susah hendak dipelajari...

begitu juga istiqamah dalam berjuang di jalan Allah...itulah karamah yang tiada tandingnya...

wallahualam...

~shida~ berkata...

salam..sy setuju dengan fareast..apa maksud tajuk post ni,ustaz?